In this article we’ll discuss the role of finasteride in bodybuilding
Our body produces an enzyme called 5 – alpha – reductase. This enzyme converts Testosterone into the most powerful physiological androgen, Dihydrotestosterone. When this enzyme in normal quantities, then everything is fine, but when too much 5-alpha-reductase is produced, then steroid user begins to face such “unpleasant little things” as: baldness, increased hair growth, oily skin , excessive sweating (which smells like a real goat), acne, hyper-expressed libido and the most unpleasant thing – prostatic hypertrophy.
Finasteride is a specific, competitive inhibitor of 5 – alpha – reductase. When entering the blood plasma, it extremely quickly binds to this enzyme in the same way as Testosterone does, only in this case the conversion to DHT no longer occurs.
Actually, in the human body there are 2 types of 5 – alpha – reductase. The first is located mainly in the skin of the body and is dominant in the part of the head where hair grows. The second type is found in the tissues of the genital organs, the prostate.
So, Finasteride primarily has an affinity with the type 5 – alpha – reductase, which predominates in the genitals and the prostate gland. As for the type due to which AAS users are actively bald, then Proscar also interacts with him, but to a lesser extent.
Dennoch ist der kompetente Einsatz von Finasterid wirklich die einzige Rettung für diejenigen, deren Umwandlung in Dihydrotestosteron vertretbare Grenzen überschreitet. Daher verhindert dieser Stoff zumindest teilweise den Haarausfall auf Ihrem Kopf und verlangsamt das Wachstum der Prostata.
Aber zunächst müssen Sie verstehen, bei welcher spezifischen AAS die Einnahme von Finasterid generell sinnvoll ist. Und davon gibt es tatsächlich einige, aber sie sind (mit Ausnahme von zwei) die Verkaufsführer:
- Testosteron
- Methandrostenolon
- Nandrolon
- Methyltestosteron
- Fluoxymesteron (Halotest)
As everyone knows, if specifically, you weren’t happy to be born a pure mesomorph, then in relation to Bodybuilding and Powerlifting, any cycle without Testosterone is the road to nowhere (except perhaps the last 14-10 days of drying, when you decided to achieve direct peak dryness and muscle hardness).
With regards to Methandrostenolone, then you can do without it absolutely calmly, but for some reason most do not want to do without it. Nandrolone turns into Dihydronandrolone – a substance that is completely inert in activity both in muscles and in peripheral tissues (the same scalp and prostate), but then Dihydronandrolone can lead to a sharp disruption of neuro-muscular conduction, which on the one hand means a lack of growth muscles and strength (strength can finally fall), and on the other hand, it can provoke problems with erection. So here Finasteride is in the subject.
Methyltestosterone and Fluoxymesterone are the very exceptions discussed above. In general, it is completely pointless to suppress their androgenic side, because thanks to it they have the main effects, moreover, without conversion to DHT, they have strong androgenic activity. So there is only one piece of advice – to avoid.
Die Liste der Steroide, die überhaupt nicht in DHT umgewandelt werden, bzw. der Grad ihrer Umwandlung ist so dürftig, dass man sie getrost vernachlässigen kann. Sie besitzen selbst keine spürbare androgene Aktivität:
- Methenolon (Primobolan),
- Boldenon,
- Oxandrolon,
- Orales Turinabol.
Und schließlich gibt es eine Liste von Steroiden, gegen die Finasterid machtlos und nutzlos ist:
- Trenbolon,
- Oxymetholon,
- Stanozolol,
- Drostanolon,
- Mesterolon (Proviron).
In diesem Artikel werden keine spezifischen Schemata und Dosierungen für Finasterid angegeben, da es erstens in dem Artikel nicht darum geht und zweitens der Plan individuell für die Person auf der Grundlage der Ergebnisse von Bluttests und Dosierungen des AAS selbst ausgewählt werden sollte.
Wichtig:
Aufgrund der Fähigkeit von Typ-II-5-Alpha-Reduktase-Inhibitoren, die Umwandlung von Testosteron in Dihydrotestosteron zu unterdrücken, können Finasterid-Präparate bei einem männlichen Fötus zu Anomalien in der Entwicklung der äußeren Geschlechtsorgane führen, wenn sie schwangeren Frauen verschrieben werden.
Frauen, die schwanger werden möchten oder schwanger sind, sollten den Kontakt mit zerkleinerten oder zerfallenen Finasterid-Tabletten vermeiden, da die Möglichkeit besteht, dass Finasterid in den Körper gelangt und ein daraus resultierendes Risiko für den männlichen Fötus besteht. Im Sperma wurde eine geringe Menge Finasterid nachgewiesen. In diesem Zusammenhang sollten Frauen, die möglicherweise schwanger werden können oder schwanger sind, den Kontakt mit den Spermien von Patienten, die Finasterid einnehmen, vermeiden.
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